Szukaj
Wszystkie kategorie
    Menu Close

    Nowa etyka w dobie globalizacji. Wyzwanie dla Kościoła

    Kod katalogowy: 573698
    Dostępność: BRAK NA STANIE
    6,00 zł
    Sprawdź warunki darmowej dostawy »
    Wysyłka do
    *
    *
    Shipping Method
    Sposób wysyłki
    Przewidywane doręczenie (od dnia wysłania)
    Cena
    No shipping options

    Mylenie kerygmatu chrześcijańskiego z etyką globalną niesie ze sobą podwójne niebezpieczeństwo. Po pierwsze, nowe pojęcia często pojawiają się tam, gdzie powinna być prowadzona ewangelizacja. Chrześcijanie głoszą prawa człowieka, zrównoważony rozwój i Milenijne Cele Rozwoju zamiast głosić Ewangelię. Krok po kroku ulegają wpływowi świeckich wartości i tracą swą chrześcijańską tożsamość. Czyż Jan Pawet II nie mówił w encyklice Redemptoris missio o „stopniowej sekularyzacji zbawienia"? Po drugie, jeśli przywódcy chrześcijańscy używać będą pojęć nowej etyki bez wyraźnego wyjaśnienia, co odróżnia je od społecznej nauki Kościoła i Ewangelii - jak zresztą często bywa - wierni poczują się zagubieni i przeważnie nie będą zauważać różnicy. Na skutek powstałego zamętu lud Boży będzie stopniowo tracił wiarę.

    fragment książki

    Stąd wynika tak znacząca wartość poniższej analizy, o bardzo wysokim stopniu rzetelności naukowej, wierności prawdzie, umiłowaniu Kościoła Chrystusowego oraz będącej wyrazem głębokiego duchowego zatroskania o przyszłość człowieka i całej ludzkości (...). Jest to istotnie pozytywny przyczynek do zdobycia orientacji duchowej przez wielu zdezorientowanych ludzi na obecnym etapie dziejów i wyjścia naprzeciw wyzwaniom ducha świata z konstruktywnymi, niezwykle twórczymi, wciąż aktualnymi prawdami i doświadczeniami Kościoła oraz z inspirującymi ku prawdzie, dobru i pięknu elementami ogólnoludzkiej historii kultury ducha.

    ks. prof. dr hab. Tadeusz Guz

    Specyfikacja
    ISBN978-83-7257-369-8
    Okładkamiękka
    Liczba stron32
    Wymiary150 x 210 mm
    AutorMarguerite A. Peeters
    Rok wydania2009
    0.0 0
    Napisz własną recenzję produktu Zamknij
    • Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą dodawać recenzje
    *
    *
    • Zły
    • Doskonały
    *
    *
    *